Monday, May 2, 2011

Being a movie star for three minutes


Sometimes, when listening to a really good song, I like to pretend I'm in a music video. Or in a scene of a fancy movie. Some songs just makes everything seem like a whole other universe; the melody blocks out everything else, the lyrics just.. fit. If not, I make the world fit to it. I create stories to the people I walk past, I give them missions and parts of a play only taking place because the music makes it possible. There's a lot of songs that does that to me - quite often it's solely based on how I feel there and then.

Today, I felt like the star featured in the music video of this song:

Kings of Convenience - Gold in the Air of Summer

2 comments:

  1. mmm føler slik ganske ofte selv. men fargene er så mye finere i musikkvideoer enn på ekte...men NÅ har jeg fått noen solbriller av Haakon som får meg til å se akkurat sånne fine musikkvideofarger! det er nice shit. det er også nice shit at jeg fikk en kings of c-sang på huet da jeg leste dette, ikke den der, but still lizam.

    ReplyDelete
  2. Sillejejejeje: Åee, jeg veit. Får leite opp noen skikkelige make-the-world-awesome-briller selv snart, bare for å gjøre ting enda litt bedre. (Og åeåeåe, på snakk om kings of convenience: erlend øye aka whitest boy alive aka verdens beste roskilde-danser har bodd på hotellet jeg og carly skal være på i kina. døde da jeg fant ut, han brydde seg ikke <3)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...