Tuesday, July 19, 2011

Exchange

Exchange student. I want to be one. So bad. Ever since I started looking at various university subjects, the exchange semester has always felt.. important to me. And if I'm leaving my own home, driven by the academic ways of the world, I sure as hell want to have something to exchange as well. Sure, Norwegian culture has a lot of quirks that solemnly belong to us mountain and forest folks. But leaving for a European country has never tempted me. It's not different enough, it's not tempting enough, it's not.. what I've been looking for.

I've been dead sure that Japan was my dream country, up until a few weeks ago. Reflecting and thinking things over thoroughly feels like such a bad thing. The ability to think seems like the shittiest tool given to mankind, at times like these. I was, at least, sure that Asia was my part of the world. I'm not even sure about that anymore. The deadline for applying to various universities abroad is the middle of September. That's damn close, when you think about it. All I know, is that I want to go. But where?

6 comments:

  1. dra! jeg skal selv være utvekslingsstudent det kommende skoleåret, og kan ikke si annet enn at jeg er glad jeg hopper uti det.

    ReplyDelete
  2. Japan var ingen skuffelse for min del. Tror du også hadde fått det fint der :)

    ReplyDelete
  3. Why not Japan? Synes det høres kjempespennende ut.

    ReplyDelete
  4. det bildet er vel Aonang og Thailand er jo og en mulighet, men var sikker på at du ville til Japan jeg? Kommer uansett på besøk så er du advart:)

    ReplyDelete
  5. Skulle gjerne reist utenlands for å gå på skole! Høres knallgøy ut! :)
    Japan er jo veldig forskjellig fra Norge, og det må være utrolig spennende å oppholde seg der. Det eneste jeg ikke hadde klart, er maten. Den er veldig spesiell :p

    ReplyDelete
  6. Uansett hvor du ender opp hen, tror jeg du vil få det ganske kult. Men Japan høres helt klart jævlig kult ut.
    Ffs, opphavslandet til Naruto, FMA, sushi, japanske band! Og det er neonlys, fine trær, mange rare og kule og helt sikkert gøye mennesker der.

    Gogo Japan. :D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...