Friday, April 29, 2011

"On the contrary!"

At the moment I'm writing my essay in psychology,and trying to escape the incoming academic meltdown, I'm taking small breaks to creep around on wikipedia. There, I stumbled across the article on Henrik Ibsen. I've read it a few times before, and suddenly I realized why:
"On 23 May 1906, Ibsen died in his home at Arbins gade 1 in Christiania (now Oslo) after a series of strokes in March 1900. When, on 22 May, his nurse assured a visitor that he was a little better, Ibsen spluttered his last words "On the contrary" ("Tvertimod!"). He died the following day at 2:30 P.M."
You live your life writing plays that can't be said to just be about sugar, spice and everything nice, pointing at how things never were as good as they seemed. And then he goes down like that. Nice.

Åh, til dere som ikke helt skjønner hvordan dere endte opp her; jeg har fått overført alle mine bloglovin-følgere fra min forrige blogg, og over til denne. Håper det er greit for dere fine folk.

5 comments:

  1. I think it's very very ok to be moved from your old blog and to this one! :)

    ReplyDelete
  2. Det gjør meg ingenting å bli flyttet hit :-) Flott tekst! Og jeg digger at du studerer psykologi, det er nemlig det jeg vil også.

    ReplyDelete
  3. Oda: Jeg studerer faktisk ikke psykologi som hovedemne, men det er ett av de fire fagene som er obligatorisk i det tverrfaglige studiet jeg tar - som heter Kultur og kommunikasjon. (Sammen med sosiologi, sosialantropologi og medievitenskap.) Får litt av det beste fra alt, hehe :)

    ReplyDelete
  4. sv: Du skriver så bra. Haha. Jeg er helt enig ang Twilight. Er direkte flau over at jeg likte bøkene, for jeg *hater* så å si alle de andre som liker dem. Æsj. Hunger Games-triologien er helt fantastisk bra. Du bør sjekke ut de to siste! Og definitivt John Green. Definitivt.
    Lykke til med nynorskbøkene og eksamen. Hjelp.

    ReplyDelete
  5. Glemte å si noe om det over. Du MÅ lese Looking for Alaska nå. Hovedpersonens hobby er "last words" og Ibsens er en av hans favoritter. Weird coincidence. Det er et av de kuleste last words jeg vet om.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...