Friday, June 10, 2011

Ni hao!

I'm baack. Dead tired, in a cloud of jetlag and with my hand buried in a 1 kg bag of M&Ms from the taxfree shop. Can't say I'm hating it. To put it short: China was great! I'm aware that I've only seen a fraction of it by visiting big urban areas like Beijing and Shanghai, but the little taste I've had really makes me want to explore the rural parts aswell. People were usually really friendly, allthough communication with the locals usually were limitied to frantic gesturing and odd sounds. My non-existent Mandarin was as good as their English, so at least we were on even terms.

At the moment I'm trying to rest up and sort some of the massive amounts of photos I've taken, so lean back and expect some photobombs to hit this blog soon. In the meantime, have a cup of tea or something. I've got my kitchen full of various bags and cans of tea I've got to try myself, in addition to a cute little teapot and some matching cups. It's strange, how I always come home with lots of tea, no matter where I travel. See you soon, now it's teatime!

6 comments:

  1. jeg skal til beijing til høsten, så du må gjerne dele tips til hva som må gjøres og besøkes hvis du har noen :D

    ReplyDelete
  2. sv: oi, jeg glemte å linke. denne: http://www.youtube.com/watch?v=XdMclauzZPU

    ReplyDelete
  3. Pictures please.

    ReplyDelete
  4. æ fikk te! I supersøte kopper:) takk

    ReplyDelete
  5. Så flott at Kina var fint! Jeg forsøkte å like Kina, men tror jeg ville likt det enda bedre dersom jeg ikke ubevisst sammenliknet alt med Japan hele tiden. Det er morsomt at du nevnte at de ikke kunne snakke spesielt godt engelsk, jeg husker at jeg tenkte at de var flinkere enn japanerene! Men kanskje kinesere bare er mer utadvente og derfor snakker mer? Ikke vet jeg... Nå gleder jeg meg til å se bilder her!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...