Friday, June 17, 2011

Work, work, work.


I've begun working at two new jobs recently. And I'm loving it. One's at a home for old people, and the other's at a centre for young kids/teens coming alone to Norway from various places on this planet, mostly areas of conflict. The jobs are incredibly different, yet a lot of what I do seems the same. I am to be patient and supportive at both places - and I get to drink a lot of coffee. Neat, isn't it?

A lot of young people seem to have a lot of demands for where they find it convenient to work. "Ah, that's boring", "Boo, I don't get enough money there", "Boohoo, they'll make me work at weekends and inconvenient hours." Seriously? You think you'll get your dream job and cash in on the big bucks, just like that? Oh, honey. Honey, honey, honey. My two jobs probably aren't what people would write at the top of their "Jobs I dream of"-list. But I love them. They can both be challenging, they're interesting and I learn new things just about every day. And to me, that qualifies as a good way to spend your summer. (And if I want to spend my money on travelling, I sure as hell need to earn them first. Simple logic.)

Anyone out there working this summer?

7 comments:

  1. haha så gøy hvordan våre sommerjobber er så like. Og motivasjonen bak jobben...

    ReplyDelete
  2. i wish! folk som klager på å ikke å ha penger og samtidig er for late til å jobbe, det gjør meg litt oppgitt.

    ReplyDelete
  3. Du har et fryktelig godt poeng der. Jeg har to uker sommerferie denne sommeren, og resten av ukene skal jeg bruke til rumpe-vasking på en omsorgsbolig for eldre. Nå skal det nevnes at rumpe-vask er 10 prosent av jobben og at det er mange andre oppgaver :) Thank god. Men penger blir det, og jeg liker å føle at jeg virkelig har jobbet for å tjene de.

    ReplyDelete
  4. Synes det høres fint ut jeg. Utenom det på eldresenteret, jeg er faktisk ikke fysisk sterk nok til å klare noe fysisk krevende.
    Men jeg har ikke fått meg eeen jobb i år engang, så er litt misunnelig :) hihi.

    ReplyDelete
  5. Å jobbe med barn og unge som kommer hit alene høres spennende ut synes jeg! Selv jobber jeg i et bofellesskap for funksjonshemmede i sommer, som jeg har gjort flere år på rad. Litt slitsomt til tider, men det kan være veldig gøy også. Og, i mine øyne, helt klart morsommere enn å sitte i kassa på en matbutikk eller noe hele sommeren.

    ReplyDelete
  6. Vi sier hei og spiser sjokolade! woho!

    ReplyDelete
  7. Your job seems really nice, you can sort of think that you are paid to help people! It sounds amazing. You help people and make it your living.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...