Saturday, February 4, 2012

Finally online in Cairo


For the first time in history, I am now able to report live and direct form my apartment in Cairo. After numerous insha'Allahs here, and a bit of "no, speak Arabic, no English" there, we finally managed to get this place online. 

I understand that a few of my friends and family have worried a bit about our well-being here in Cairo, as the medias presentations of the last days seem rather dramatic. And they are. The situations can be dramatic - but not for us. I personally feel 100% safe here, and even though I've talked to people who'd experienced a few uncomfortable situations, our neighborhood and streets are calm. At times you can feel tension and anticipation, but I've not once felt threatened or stressed. 

If you do want to stay updated though, I think Al Jazeera's live blog from Egypt is okay, in addition to their general news section. For now, I'm going to get a sweet cup of tea, and try to catch up some more news. 

6 comments:

  1. Bra at det som skjer i Kairos gater ikke går utover deg. :)
    Må innrømme at jeg lurte på hvordan dette ville påvirke deg og jeg kjenner deg ikke engang. Take care! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi, så koselig. Jeg føler meg ihvertfall veldig trygg i Kairo for øyeblikket, men litt forsiktig må man alltids være :)

      Delete
  2. Godt å høre at du er trygg!

    Veldig spennende å høre om livet ditt i Kairo, høres ut som du virkelig får oppleve kontraster. Når jeg leser om din hverdag, blir livet i Tallinn ganske så "vanlig", men det er likevel så annerledes enn hvordan hverdagen er i Norge. Man har godt av å komme seg bort fra komfortsonen og oppleve noe annet, men haha, det trenger jeg vel ikke akkurat å fortelle deg! Du er så tøff, du! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pøsj, jeg vil si at det er utrolig tøft gjort å flytte fra Norge og til Tallinn også. Mange nordmenn jeg kjenner ville kviet seg for å forflytte seg så langt fra komfortsonen og hverdagen de kjenner godt, og langt vekk til et fremmed land. Så du er ganske så tøff selv synes jeg!

      Men takk! :)

      Delete
  3. Begynner å glede meg skikkelig til å besøke deg nå :D

    ReplyDelete
  4. Ptss. Hjelper ikke aa vaere online om du ikke blogger. Skjerpings. (Er forøvrig glad du er trygg og sånn).

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...